Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 19 June 2012

Ganti Puasa dan al fatihah ....

assalamualaikum :)



hye semua , hmm sementara tak de keje ni . Aku nak amek time nie 


for updating my blog !


alhamdulillah hari nie dah dua hari dah aku puasa . Bersyukur sangat 


semua nya berjalan dengan lancar .


kau nak tahu tak , puasa masa time cmnie mmg penat wooo ~



dah le cuaca panas , penat naik turun tangga sekolah , penat nak kemas 

rumah . Macam macsm lagi lah .


Dugaan lah katekan . 



Aku ada lagi hmm 8 hari lagi yang nak kena ganti . Banyak kan ?


Padan muka aku , sape suruh suka suka ponteng !


Masa kat sekolah lagi lah mencabar , mana tak nya kalau puasa 

ramai ramai tuu best taw sebab kalau kita penat , kawan kita pun sama 


sama penat . Nie tak tadi aku sorang je yang puasa .


Time rehat teman dorang pergi kantin pastu makan kat depan aku .


sabau jelaa . Istifar banyak banyak weyy !


Balik rumah aku penat sangat and terus tidur , haha !

gila tak penat . Tak rasa memang lah ,



Tapi kan kalau puasa kat sekolah best taw sebab waktu dia berjalan dengan 


laju . Kalau puasa kat rumah dengan kejap kejap tengok jam macam 


orang gila pastu golek golek satu rumah . Tak ke gila tuu .


guys aku ada berita sedih yang nak disharekan . Tadi sebelum maghrib ,


Farah call aku dengan nada yang mengejutkan , aku biasa lah mamai sikit .


Dia cakap '' piqa tahu tak ?''


Aku dengan suare bangun tido kata , '' hah ? Tahu ape ?''


'' Abang yuli dah meninggal ....''

''What ? eh , yeke ?'' 


" yee , kita pun baru dapat tahu nie . ''



'' hari tuu masa kenduri baru jumpa kan ?''



" tuu lah , hmmmm ..."




Serious aku tak percaya abang dia dah meningal .


abang dia memang ada sakit , sakit luekimia .


kejap kejap keluar masuk wad , demam , kesian doh .


Kadang kadang yuli yang jaga abang dia kat wad , hmmm ... 



Tabah dan cekal kan lah hati wahai kawan ku yulinazira .


Allah sedang menguji mu ....



Aku ingat lagi tahun lepas masa dia first time dapat tahu abang dia ada 


penyakit tuu , datang je sekolah macam orang gila taw dia melalak !



Kesian weyy , tak tipu ..


nie pulak abang dia meninggal , macam mana reaction dia kan ?


Tak dapat dibayang kan ..


kalau korang baca entry aku nie , jum lah sama sama 


sedekah kan al-fatihah kat arwah . Semoga ditempatkan orang 


orang yang beriman dan dicucuri rahmat nya !



Amin ~~




ingat lah setiap yang hidup pasti akan mati kan ?




Biar lah abang dia pergi , kalau dia hidup pun macam seksa kan dia 



dengan pelbagai ubat . Sedih lah !




kbyeeeee .........

No comments:

Post a Comment

"http://i947.photobucket.com/albums/ad318/hannacrazee/Decorated%20images/go5.png"/> 'http://i561.photobucket.com/albums/ss52/angelicxmelody/Web%20materials/go5.png'/>